Süpürme şeysi

13 Haziran 2012 Çarşamba

UE'nin toz alerjisinden bahsetmiştim. Benim de elektrik süpürgem bi hayli eskidiğinden yeni birşey aldım. Paylaşmak isterim..


Öncelikle, herşeyde olduğu gibi ev aletlerinde de 2 günde bir yenisi çıkıyor. Aynı marka bile kendi eski ürününü kötüleyip yenisini sunuyor beğeniye. Son çıkanlarda hep bir HEPA olayı var. Nedir efendim HEPA? High Efficiency Particulate Arresting - Yüksek Etkinlikte Partikül Yakalayıcı

Yani bizim küçük uyuzcuk UE gibi, halı tozu, koltuk arkası fikfikleri sizi hapsırtıp, gıcık şeklinde geçmeyen bir öksürüğe maruz bırakıyorsa kesinlikle seçmeniz gereken bir özellik.
Bir de extra köpük filtre var ki onu da 3-5 ayda bir musluk suyuyla yıkayıp kurutmak gerekiyor.
Bir de toz torbasız olması önemli. Toz torbalılar daha uygun fiyatlı olsa da zamanla filtrenin tıkanması, emiş gücünün azalması söz konusu olabilir.









Sessizliğine gelirsek, çok daha sessizleri var tabii ama 2 günlük kullanım sonunda diyebilirim ki bizim için ideal. Neredeyse hergün süpürdüğüm halde, bu yeni aletin çektiklerine inanamadım, şimdiye kadar almadığıma pişman oldum, birsürü minik tozcuk toplandı..


Dediğim gibi, kullanım alanı, kişisel tercihleri değiştirebilir.
'Amaaan ben öyle iki parça tüyden kıldan rahatsız olmam' diyorsanız torbalı, HEPAsız birçok ürün daha uygun fiyata..
Yok eğer, 'Benim için de önemli böyle şeyler, hemi de o çektiği toz kadar param tepili!' diyorsanız, toz torbasız,su filtreli ve epey tuzlu ürünler de var ama bunlar baya ağır olduğu için günlük kullanım için uygun değil bence.
Haaa eğer siz, 'Ne süpürgesi a yavrum, ben arka arkaya 4 halıyı atar balkona patpatlarım, 1000wattdan güçlü kol gücümle silkeler, arap sabunuyla şapurdatır, üstüne 3 kap yemek yapar, kocacağızımı kapılarda karşılarım!' diyorsanız saygıyla eğiliyorum önünüzde. Yalnız belirtmek isterim ki dinlediğim bir ortopedi uzmanının dediğine göre orta büyüklükte bir halının ağırlığı bu ağır siklet ve koparma işlemlerinde yaklaşık 120kilo yük bindiriyor katana bünyeye ve 30'una gelmeden bel fıtığı olanlar hep bu temizlik delisi teyzeler..
Haydi kolay gelsin canlar, öptüm hepinizi..

5 yorum:

a. gizem dedi ki...

ben de hepalı aldım evime çok memnunum :) güle güle kullan :)

saricizmeli dedi ki...

markası ne anlamadım ki?

elfeyp dedi ki...

Offf hakkaten, o kadar yazmışım, markasını unutmuşum :) Philips FC8761 2000 Watt Elektrikli Süpürge :)

Rainbow Gatherer dedi ki...

çok hos bir blog :)
banada beklerim :=)

anne kaleminden dedi ki...

bende de philips in maraton fc 9210 hepalısı var, 3 sene falan oldu alalı hala canavar gibi, aldığım en akıllıca ürünlerden biri. ilk süpürdüğümden aynen şok geçirmiştim, haznesi neredeyse dolmuştu, güle güle kullan...