Gergin elf, sabırsız eyp, tembel melek güneş

10 Kasım 2009 Salı



Biliyorum olacak birgün, biz de göreceğiz kızımızın tıpış tıpış yürüyüşünü ama ne zaman????

İki ailenin de ilk torunu olunca gelişimi hepimizi derinden etkiliyor.
İlk dişi 9 aylıkken çıktı zar zor.
Emeklemesini bekledik tam 9 ay boyunca.
Melek Güneş haftaya 14 aylık oluyor
ve hala yürümüyor..
Tüm evi duvarlara,koltuklara tutunarak tavaf ediyor resmen gün boyu.
Oyuncağıyla oynarken de hep ayakta.
Yani fiziksel olarak bir sorun olduğunu sanmıyoruz.
Zaten doktoru da çok sağlam bastığını, emeklemenin rahatlığına alıştığı için, hız kesmeden istediğine ulaşabildiği için yürümediğini söyledi.

Ayakkabılıkta oynarken de farkında olmadan hiçbir yere tutunmadan ayakta dikeliyor. Anlayınca tedirgin olup hemen oturuyor.
Sıralarken her çocuk kadar düştü poposunun üstüne, 2 tane de yataktan düşüş anımız var ama çok sarsıcı değildi onlar da.
Bir ara eyp ile karşılıklı oturup aramızda yürütüyorduk. Birkaç adım atıp oturuyor, kikir kikir gülüyordu.
Sonra yine kendi haline bıraktık, üstelemeyelim dedik.
Kısa bir süre yürüteci oldu, rahat hareket edemediği için sıkıldı, onu da bıraktık.
Bugünlerde ise poposu havada, başı aşağıda duruyor birkaç saniye. Kafasını kaldırsa ayağa kalkacak yani anladınız dimi pozisyonu, ama yapmıyor işte..
Yazın ayakları çıplaktı, şimdi de çorap, patik oluyor. Sürekli ayakkabı da giymiyor.
11 aylıkken yürümüşüm ben, eyp de öyle yaşında falan..
Bu tembel kime çektiyse!!

Bayrama kadar yürümesini umuyorum şimdilik.

Şimdi, deneyimli anneler;
Bu okuduklarınızda bizim yaptığımız bir hata var mı?
Ya da ne yapabiliriz?
Bu arada kardeşiyle ilgili bir durum olduğunu da sanmıyorum.
Çünkü Uluç Ege, kucak delisi bir bebek değil, emzirip yatırıyorum, gazını Melek Güneş'le beraber çıkarıyoruz, yüzüstü yatırıyorum pıtpıt yapıyoruz, ovuyoruz sırtını.
Yıkarken tası Melek Güneş tutuyor, beraber yıkıyoruz kardeşini.
Üçümüz beraber oynuyoruz ya da birisi babasında birisi bende.
Kıskanmaması için elimden gelen herşeyi yapıyorum yani..
Ooff böyle işte...

16 yorum:

ELİF dedi ki...

Elifciğim, bencede hiç anormal bir durum yok, her çocuk farklı işte.Ama bence aranızda yürütme olayına devam edin, ben çok faydasını görmüştüm onun, eğer kıskançlıkta yapıyorsa bu onunla ilgilendiğinizi de hissettirecektir.

İlknur dedi ki...

Benim oglum da 13 aylik ve Melek Gunes ile ayni durumda. Siraliyor ama ellerini birakip yurumuyor. Disler de aynen sizin gibi. 10 aylikken cikti ilki. Su anda da sadece 4 disimiz var. Ben de fiziksel bir problem oldugunu dusunmuyorum. Her cocugun gelisimi farkli oluyor. Bence bir hata yapmiyorsunuz. Ara ara tesvik etmek te dogru bence ama zorlamadan korkutmadan yapmaya calisiyorum ben de. Yorum yazan arkadaslarin bana da faydasi olacak cok.

Maya ve Elya'nın annesi dedi ki...

Hersey normal :) Maya da 15 aylıkken yürüdü, öyle rahatına alışmıştı ki emeklemenin ve kucak bebeği olmanın, hiç endişelenmeyin :)
Beni en çok etraftan gelen sorular delirtirdi: ne zaman yürüyecek, niye yürümüyor... size ne kardeşim alla allaa:))

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

Elif; kıskançlık yapsa şimdiye kadar yapardı.Yeğenim; kardeşi olduğu gün 6 yaşındaydı ve bez taktırmıştı kendisine o yaşta.Hala biberonunu elinden alır falan.Anlaşılan sizde öyle bir durum yok.Nedeni de melek güneşin de henüz bebek oluşu.Algılayamaması çok doğal.Ama tavsiyem; eşinle karşılıklı geçin,gel bana taktiğiyle ayakta durmasını sağlayın.Bunu önce ellerinden tutarak birbirinize götürün.Zamanla elinizi bıraktığını göreceksiniz.Ayrıca eşyalara tutunurken de kendine çağır.Benim kızım da böyle yürüdü.
10 aylıkken ilk dişi çıktı.9 aya başlarken emekledi, ağustosta doğum günü vardı, zorladık ve 1 hafta kala yürüdü.Zorlamaktan bişey çıkmaz.Yanlış bişey yapmıyoruz ki.Bak şimdi bizi istemiyor.Her an yürüyecek - hatta koşacak hehe =)
Hmm...bu arada her bebek hemen yürümez.18 aylıkken hala yürümezse şüphelenin der doktorlar !!!

Esin dedi ki...

Elif bizim doktorumuz ayakkabı giymenin bebeklerin yürümesini geciktirdiğini söylemişti.
Sürekli ayakkabı giymediğine göre ,melek güneş henüz yürümek için hazır değil.Her çocuğun hazıroluşu farklı.
Hem erken yürüyecekte ne olacak elifcim,şu halinin 2 katı yaramaz olacak :))))

elfeyp dedi ki...

Çoook teşekkürler hepinize.
Genel olarak cevaplıyorum :)
Babayla çalışmaya devam :)
Bayrama kadar yürümesini istememin nedeni de o delirten sorular aslında.
Çünkü zaten biliyorum bir sorunu olmadığını ama herkese tek tek cevap vermek sıkıcı.
O yüzden 'Ne zaman yürüyecek?' sorusuna 'Canı istediği zaman' diyorum.

senem dedi ki...

Elfcim, hiiiç merak etme. MG'nin henüz yürümemesinin bence kardeşiyle hiç alakası yok. Benim karşı komşumun son derece sağlıklı ve hareketli oğlu neredeyse 16 aylıkken yürüdü. Onlar da hiiiç üstüne gitmediler. Aynı MG de olduğu gibi fiziksel bir problem olmadığı çok açıktı çünkü. Sadece bazı bebekler daha temkinli. İyice emin olmadan kendilerini ortaya atmıyorlar.

Bir de daha önce de bahsetmiştim, benim erkek kerdeşimle aramda sadece 15 ay var. Hayatımız boyunca hiç ciddi anlamda birbirimizi kıskanmadık. Yaş farkı bu kadar az olunca bilinçli bir kıskançlık durumu da olmuyor. Her kardeş gibi yeri geldi didiştik (annemi çıldırdık bazen) ama çoğu zaman kardeşimle ben bir cephe, annemle babam karşı cepheydi. Her çocuğun evde kendisine destek olacak bir kardeşi olmalı bence. MG de UE çok şanslılar. Gönlünü ferah tut. :)

Senem

Adsız dedi ki...

sevgili elf, gerçekten her çocuğun hikayesi ayrı,bir bakacaksın koşuyor ve arkasından sen :) Poyraz da 13.ayı bitirince başlamıştı.seni anlıyorum insan görmek istiyor o muhteşem adımları:) biraz daha bekle bak nasıl kışa koşa gelip kucağınıza zıplıycak:)Biz açıkçası kendi haline bıraktık,hiç zorlamadık hatta ilk yürümeye başladığında 1 ay falan sokakta yürümeyi reddetmişti,MG de kendini hazır hissettiğinde koşuya başlar :)sevgiler

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

geç yürüyen bebeler fena halde temkinli oluyor. tuna 14 aylık olmasına 1 gün kala yürümeye başladı ve ööle aman aman bir kazası yok.

emirali'nin annesi dedi ki...

ya anası bırakkyaaaaaaaaaaa! karakuzuyu ömrü boyunca yürüyecek:) nasılsa tadını çıkarsın bu anının. kıskanmak mı? dünya umrunda değilki mg min kardeşini kıskansın mutlu bebek o. hemde kaç evin ilk göz ağrısı mg m.

Yelish dedi ki...

Her sey yolunda gozukuyor
O zaman bence oluruna birakmak lazim,ne zaman yurumeye karar verirse kucuk hanim :)

Biz sokakta yuruyecegi gune kadar ayakkabi giydirmedik hic ,hatta ilk yurumeye basladiginda ayakkabisi yoktu bile :)

Yelish dedi ki...

ne zaman yuruyecek ne demek yaa..
Bifalciya gidiyim , sizide arar soylerim !

gezicini dedi ki...

bizimki 15.5 aylıkken yürüdü. 18 aya kadar yürümesi son derece normal, merak etme annesi!
sevgiler
gorki

ozlemhan dedi ki...

Canım biliyorsun mg le elifnaz aynı gün aynı saatte doğdular.
Sanki benim kızımı anlatmışsın gibi.
9 aylık ilk dişini çıkardı.bizimkide birşeylere tutunarak evi turluyor ama tek yürümek istemiyor.Bizde bayrama kadar inş yürür diye bekliyoruz.
Melek güneşi ve uluç egeyi çok öpüyorum

Denize ve Nehire aşık dedi ki...

Herkes zaten aynı şeyi yazmış ama madem tecrübe dedin ben de paylaşayım. Efe Deniz 11 aylık yürüdü ama Nehir -ki şu anda 12.i ayı geride bıraktı hiç ama hiç yürüyecek gibi durmuyor. Kıyaslamıyorum çünkü biliyorum ki kendini hazır hissedince atacak ilk adımlarını. Hem bence pek de fazla heveslenme yürüsün diye esas macera ve yorgunluk o ilk adımlardan sonra başlıyor :)
Sevgiler

elfeyp dedi ki...

Evet ya ben de şaşırdım. Çoğu yaşından sonra yürümüş, rahatladım epey :)