Kahvaltıda, muhallebide, sütte.....

14 Kasım 2009 Cumartesi



Her yerde gün boyu tükettiğimiz şey, pekmez, Melek Güneş'le.
Bir uçtan Manisa'ya bağlılımız sayesinde her yaz sonu tazecik kuru üzüm ve pekmezimiz gelir. Bu sene ise Melek Güneş nedeniyle çok çok fazla geldi.
Kızıma yaptığım muhallebiye şeker yerine pekmez koyuyorum.
Sütüne de bala alternatif oldu.
Yaptığım minik bir araştırma sonucu öğrendim ki;

*Pekmez, thiamin, riboflavin ve demir açısından baldan daha zengin..
Thiamin, B1 vitamini ve vücutta depolanamadığı için devamlı takviye edilmesi gerekiyor, merkezi sinir sistemi sağlığının korunmasında ve zihinsel fonksiyonun gelişiminde çok önemli rolü var imiş.
Riboflavin ise B2 vitamini ve deri ve göz sağlığı için çok çok gerekli imiş.

**Pekmez, özellikle günlük kalsiyum, demir, potasyum ve magnezyum gereksiniminin büyük bir kısmını karşılıyor.

***İçerdiği %80'e yakın karbonhidratın tümünün glikoz ve fruktoz halinde olması sindirim sisteminde parçalanmaya gerek kalmadan kolayca kana geçmesini sağlar.

****Pekmez, C vitamini içeren limon ve portakal suyu gibi içeceklerle beraber tüketilirse, vücut demir elmilimini daha fazla ve hızlı bir şekilde yapma olanağı bulur.

Özellikle hamileler ve emzirenler ihmal etmesin.
Sadece süt, oğluma gaz yaptığı için içemiyorum. Her gün 2-3 kase muhallebi yiyorum o yüzden. Sütü arttırdığına %100 garanti veririm.
Minikler için de şekerden çok daha faydalı. Yazın suyuna bir tatlı kaşığı koyardım Melek Güneş'in. Suyu da daha zevkle içerdi. Şimdi de arada şurup gibi veriyorum.
Miniklerimiz hasta olmasın, içeriğini bilmediğimiz ilaçlara ihtiyacımız kalmasın, ok??
Öpmedik sizi, yasakmış çünkü...

6 yorum:

Yelish dedi ki...

opmek yasakmiymis ?kim yasaklamis?
vay be ..sonunda ..yasasin !
Seninkileride opmezler , oh iste ! :)

Tesekkurler paylasimin icin
Ozellikle Amerikali annelere pekmezi anlatirken cok isime yarayacak
Ayrica boktukettigimiz icin pek bi mutlu oldum okuyunca

mutfakcini dedi ki...

Ah yerim ben O'nuuu,çok tatlı maşallahh :) Ben bu günleri geride bıraktım,büyüdüler benimkiler.Anı defterlerini okuyup ağlıyorum şimdi ,özlüyorum o günleri :)Tadını çıkar,doya doya vakit geçir.Büyüyünce pırrrr uçuyolar :)

elfeyp dedi ki...

Evet Yelizcim, burada öyle bir durum var ama kimsenin pek uyduğu yok daha :) Alışkanlıklardan kolay kurtulunmuyor :)

Ebruli,
Hoşgeldin :) Bana hiç büyümeyecekler gibi geliyor :)

saricizmeli dedi ki...

Süt ürünlerinin demir emilimini azalttığı yönünde bişler var mıydı? Pekmezi sütle vermemek öneriliyordu sanki.

elfeyp dedi ki...

Şimdi çuvalladım işte, zor soru.
Süte karıştırma tamamen benim fikrim, hata yapıyor olabilirim gerçekten. Araştırmak lazım iyice. Sanırım en iyisi şurup gibi kaşıkla içirmek :P

Yelish dedi ki...

evet bende okumustum bir blogda
ama ya muhallebiye ya da ictigie sute koyuyorum genelde .
Su hic aklima gelmemisti , iyi fikirmis o da ..Dislerini daha fazla fircalamak gerecek sadece :)