Hissiz Adam ve Gönül Meeaceraları....

28 Nisan 2009 Salı


Çooook geç oldu farkındayım ama ancak izleyebildim. Bir de özellikle izlemedim.
Çok küçükken muhalif amcamın söylediği söz nasıl kazınmışsa beynime:
'Ben herkesin okuduğu kitabı okumam!!'
O günden beri fırtınalar koparan, bestseller filmlerden, romanlardan... uzak dururum önce. Ortalık yatışınca, herkes yeni bişeylerin peşinde koşturmaya başlayınca yaklaşırım usulca. Issız Adam'da da öyle oldu. Albümünü alıp bir İzmir yolculuğunda dinlemiştik eyp ile. Çok, çok başarılı. Bazılarının çarçabuk unuttuğu, bazılarının varlığından bile bihaber olduğu şarkılar çok etkilemişti bizi. O yüzden müzik kısmını ayrı bir yere koyuyorum. Gelelim filmimize...

Alper, ıssız adam triplerinde burada, baş karakterimiz, uçana kaçana.., modern zaman Don Juan'ı. Ne anaya saygı, ne kadına hürmet.

Ada kızımız ise şirinlik muskası takmış maşallah, her oğlan anasının iç geçirdiği türden.
Gayet sıradan bir şekilde karşılaşıp, hiç romantik olmayan bir biçimde başlıyor birliktelikleri. Alper, klasik numaralarla, akıl çelme rollerinde. 'Bak kek de yapıyorum. Ama eve gel, öyle vereyim tarifini!!' şeklinde daha ilk günden atlıyor kızın üstüne amele gibi kalıyor öyle.

Ada kızımız ise, atıp tuttuğu yemem ben bu numaraları bilmişliğinden sıyrılıp, bu balık bakışlı oğlancığa aşık oluyor. Tabi hemen adamın evini toplama, kayınvalide adayına ilk günden yaranmaya çalışma, 'Bitti bekar hayatı!!' gibi gereksiz esprilerle adamın gözünü korkutma şeklinde evcilik oyunlarına giriyor hemen.

Müzeyyen Hanım, Alper'in annesi, ise ayrı bir olay. Çok güzel analiz edilmiş, eksikleri olsa da. Böyle bir anne ilk günden, 'Zor anne, çok zor !!' diyen oğluna, 'Nesi zor a oğul, ne bu böyle dost hayatı mı yaşıyorsunuz siz, kimlerden bu kız, hep sende mi kalıyor? Bak bizim köydeki Hatçeyi alcaktık sana, ne yediriyon burda paracıklarını kızlara!!' derdi. Ama o sessiz kalmayı tercih ediyor, üstelik yıllarca!!! Helal olsun vallaha, nasıl sıkıymış dili...

Her neyse...
İzleyin diyeceğim. Ama izlemeyen kalmamıştır heralde benden başka. Ben de izledim başım göğe erdi. O da hemşerim Çağan Irmak ve hatırlattığı o güzel şarkılar hatırına.
Filmi salya sümük bitiren hatuncuklara ise söylemek istediğim tek birşey var:
Kızım siz ya hiç aşık olmamışsınız ya da hiç dayak yememişsiniz. Öptüm hepinizi, dağılın şimdi!!

4 yorum:

gulnihal kalfa dedi ki...

Kişilik bunalımda köyden indim şehre havalarında. Yılladır ailesiyle görüşmeyen kendi Modern hayatıyla(!)dünyaya ayak uyduran biri. Bu sefer becerememiş çağan ırmak malesef anlatmak istediğini yanlış anlaşılacak bir şekilde dile getirmiş. Tabi kanımca ...

Emely dedi ki...

Çok güldümmm,son cümlene:)
Katılıyorum ben filmin sonuna kadar ağlamayı bekledim,ama yok yani,aşk bile değildi anlatılan:(
Sevgiler

Esin dedi ki...

Ben hala izlemedim,çok popüler şeyler bazen beni iter...

ELİF dedi ki...

bende bu film hakkında yazı yazmıştım bloğuma ama senin yorumlar süper,tam isabetli yorumlar:))